FAQ Veelgestelde vragen

Algemene vragen (4)
Hoe kan ik betalen?

U kan op de volgende manieren betalen:

  • Per Tikkie betaling (standaard)
  • Op factuur (dit is alleen mogelijk in overleg en wordt niet als standaard beschouwd)
  • Contant (echter heeft dit niet onze voorkeur!)
Ik heb een vraag over een factuur.

U kan contact opnemen met de klantenservice of een mail sturen naar de administratie, zij komen dan zo snel mogelijk bij u terug.

Tel: 085 - 00 43 681 (gratis)
Mail: administratie@hygienic.nl

Hoe lang duurt het voor het product begint te werken?

Meteen nadat de producten zijn aangebracht in en rond uw gebouw. De tijd die de producten nodig hebben om in te werken, kan verschillen bv. ratten moeten soms meerdere keren eten van het gif, terwijl de bedwantsenbehandeling met stoom een direct effect heeft. U ontvangt meer informatie over het aantal behandelingen en de werkingsduur van de adviseur of bestrijder.

Ik wil een nieuwe afspraak inplannen, hoe kan ik dit doen?

U kan contact opnemen met de klantenservice, zij komen dan zo snel mogelijk bij u terug.

Tel: 085 - 00 43 681 (gratis)
Mail: klantenservice@hygienic.nl

Alles wat u moet weten voordat wij komen behandelen (4)
Moet ik iets uit de kasten verwijderen of meubels verplaatsen?

Soms wel en soms niet. Voor standaardbehandelingen bv. rattenbestrijding hoeft u helemaal niets te verplaatsen of verwijderen.

  • Bij oppervlaktebehandelingen wordt gevraagd spullen van huisdieren of kinderen weg te nemen.
  • Als we een bestrijding van kakkerlakken moeten doen, kan het wel handig zijn om een aantal keukentoestellen wat vooruit te schuiven of kasten te legen zodat onze technieker op de moeilijke plaatsen raakt.
  • Bij een bedwantsenbehandeling wordt soms gevraagd het bed al te demonteren en de besmette spullen samen te plaatsen. Gelieve bij het verplaatsen op te passen dat er geen geïnfesteerde items naar een andere kamer gebracht worden, laat ze bij twijfel staan.
  • Bij een houtwormbehandeling kan gevraagd worden de muur of het besmette oppervlak vrij te maken.

U krijgt steeds de juiste instructies ruim voor de behandeling zodat u voorbereid bent op de komst van onze ongediertebestrijder.

Moet ik mijn huis / het gebouw verlaten gedurende de behandeling?

Dit ligt aan de behandeling. Het kan wezen dat u gevraagd wordt om uw woning te verlaten tijdens een behandeling. U krijgt ruim van te voren te horen of u uw woning / gebouw moet verlaten.

Hoe lang duurt een behandeling?

De duur van een behandeling hangt volledig af van het soort ongedierte (bedwantsen vs. ratten) en de grootte van de te behandelen ruimte(n) of oppervlakte. U krijgt een inschatting van de duur bij het maken van de afspraak.

Welke delen van mijn huis/bedrijf worden behandeld?

We behandelen de noodzakelijke ruimtes en risicoruimten, dit is meestal enkel waar er besmetting werd vastgesteld. Voor bv. bedwantsen of kakkerlakken behandelen we vaak ook de aangrenzende kamers om het risico op verspreiding te voorkomen. Voor een begassing tegen houtworm, kan dit over het volledige gebouw (bv. een kerk) gaan en inzake zwam en vocht, behandelen wij het aangetaste oppervlak.

Als u een contract heeft met een ongediertepreventieplan, dan identificeren wij alle risicoplekken, ingangs- en uitgangspunten of doorgangen. Op basis daarvan gaan wij, in samenspraak, een behandelingsplan opmaken.

Na de behandeling (4)
Hoe lang moet ik wachten om het huis weer schoon te maken?

Dat hangt af van de behandeling, als wij een oppervlakte- of spleet- en kierenbehandeling deden, wacht u best een weekje voordat u schoonmaakt met nat anders bestaat het risico dat u de werking van het product teniet doet. Stofzuigen kan wel gewoon. U krijgt steeds de juiste instructies van onze adviseurs of ongediertebestrijder.

Hoe vaak zou ik de behandeling moeten laten uitvoeren?

Dat hangt af van het soort ongedierte en de mate van infestatie, bij mieren kan dat jaarlijks zijn. Soms is het daarom beter om een seizoenscontract af te sluiten voor dit soort seizoensongedierte. Bedwantsenbestrijding is een behandeling die aangevraagd wordt wanneer het ongedierte er werkelijk is en wij blijven behandelen tot ze allemaal afgedood zijn.

Als u serieuze overlast heeft, raden wij steeds meerdere behandelingen aan bij kruipende insecten, vlooien, knaagdieren en vliegende insecten. In deze gevallen, is monitoring en opvolging noodzakelijk.

Wat gebeurt er als het regent kort na de behandeling?

Normaal gezien kan lichte regen geen kwaad voor de werking van het product. Hevige regenval of extreem warm/koud weer kan wel de doeltreffendheid van onze producten verminderen. We proberen zo veel mogelijk onze behandelingen af te stemmen op de situatie.

Hoe kan ik betalen?

U kan op de volgende manieren betalen:

  • Per Tikkie betaling (standaard)
  • Op factuur (dit is alleen mogelijk in overleg en wordt niet als standaard beschouwd)
  • Contant (echter heeft dit niet onze voorkeur!)
      Over onze diensten, producten of werkwijze (8)
      Ik wil een nieuwe afspraak inplannen, hoe kan ik dit doen?

      U kan contact opnemen met de klantenservice, zij komen dan zo snel mogelijk bij u terug.

      Tel: 085 - 00 43 681 (gratis)
      Mail: klantenservice@hygienic.nl

      Zijn de producten veilig voor mijn (ongeboren) baby of kinderen?

      Laten we het zo formuleren, er zijn geen 100% veilige chemicaliën, enkel de veilige toepassing van het middel gevolgd door correcte adviezen en een goede follow-up.

      We raden aan om blootstelling aan biociden of pesticiden zo veel mogelijk te beperken. Het risico is het grootst wanneer het product wordt aangebracht of net is aangebracht. Dezelfde producten die wij in uw huis gebruiken, passen wij ook toe in ziekenhuizen, scholen, productieruimtes of kinderdagverblijven. Elke pesticide bevat schadelijke bestanddelen maar onze focus ligt op preventie en we proberen zo veel mogelijk gifvrij te werken.

      Bij Verhoek Hygienic dragen we de veiligheid van onze klanten (en hun huisdieren) hoog in het vaandel. Alle giftige middelen worden daarom veilig toegepast (al dan niet in een afgesloten, beveiligd omhulsel) door ervaren en geschoolde bestrijders die nadien het juiste advies geven. Daarnaast investeren we in ecologische, milieuvriendelijke en gifvrije bestrijdingstechnieken. De klant krijgt steeds de beide opties voorgelegd als die er zijn. Onze veiligheidsinspecteur, de kwaliteitsverantwoordelijke en de service supervisors zijn dag in dag uit bezig met het herevalueren van onze processen, het opvolgen van de wetgeving en het uittesten van nieuwe gifvrije producten. Dit heet Integrated Pest Management (IPM) en het speelt een enorm belangrijke rol.

      Zijn de producten veilig voor mijn huisdieren?

      We raden aan om de blootstelling aan biociden of pesticiden zo veel mogelijk te beperken voor uw huisdieren. We werken zo vaak mogelijk met milieuvriendelijke en gifvrije producten om het risico te beperken. Onze producten worden op een veilige manier ingezet bv. in een speciaal ontworpen val die enkel geopend kan worden met Verhoek Hygienic materiaal.

      Houd het dier weg van de te behandelen plaats zodat het product goed kan inwerken (bv. bij een vlooienbehandeling) en neem dekens, slaapkussens, hokken en drink- en eetbakken weg uit de behandelen ruimte, zo beperkt u de blootstelling. Opgepast dat u andere ruimtes tijdens dit proces ook niet besmet bv. met mijten of vlooien. U kan alles terugplaatsen als de behandeling is afgerond en het product ingewerkt is (+-1 à 2 dagen).

      Grote volières of vogelkooien die u niet kan verplaatsen, dekt u af met een zeil of dergelijke. Zijn er vissen aanwezig, dan verplaatst u het aquarium of dekt u de vijver/het grote aquarium af op een veilige manier (dekzeil, huishoudfolie, deksel, etc.) zodat het product niet in het water komt. Schakel de filter uit.

      Reptielen zijn gevoelig voor pesticides (pyrethrines) die vaak gebruikt worden om ongedierte te bestrijden. Breng het reptiel bij voorkeur naar een andere plaats of dek het terrarium veilig af.

      Kunnen we ongedierte bestrijden zonder chemicaliën?

      Het hangt helemaal af van de ernst van de infestatie en het soort ongedierte. Daarnaast kweekt bepaald ongedierte steeds opnieuw resistentie tegen technieken en producten. Daarom proberen wij te innoveren, verschillende producten te testen in ons innovatiecentrum en op zoek te gaan naar gifvrije, doeltreffende methoden. Maar momenteel kunnen wij nog niet 100% gifvrij én doeltreffend alle ongediertesoorten bestrijden.

      Zijn onze producten milieuvriendelijk?

      Een groot aantal van de gels, sprays of ander materiaal dat de pest control industrie tegenwoordig aanbiedt, wordt grondig onderzocht en geproduceerd met het oog op de gezondheid en veiligheid van mens, dier en milieu. Dit geldt ook voor de Verhoek Hygienic visie, wij focussen op preventie volgens het IPM-principe om zo ongedierte te voorkomen. Daarnaast ontwikkelen en testen we voortdurend een nieuwe generatie producten: ecologische of biologisch afbreekbare producten, digitale monitoringtools en gifvrije vallen die de omgeving 24/7 beschermen. We leggen de lat hoog wat betreft onze producten maar dit geldt ook voor het toepassen van onze methodes.

      Vraag de sales of bestrijder of ecologische producten mogelijk zijn voor het type behandeling dat u nodig heeft.

      Beschadigen onze producten uw meubels?

      Onze producten, indien correct toegepast, beschadigen noch uw huis, noch uw meubels. Als het moet toegepast worden op bv. tapijt, kunnen we altijd eerst een klein stukje tapijt testen vooraleer we de volledige behandeling uitvoeren. We raden wel aan de oppervlakten/voorwerpen te bedekken die niet moeten behandeld worden, zo beperken we verder het risico. Als er toch beschadiging is, kan u steeds contact opnemen met onze klantenservice voor verdere stappen.

      Tel: 085 - 00 43 681 (gratis)
      Mail: klantenservice@hygienic.nl

      Zal het ongedierte verdwijnen na de eerste behandeling?

      Kort samengevat: in sommige gevallen wel, in andere gevallen niet. Alles hangt af van de omgeving en situatie waarin we terechtkomen. Alsook de preventiemaatregelen die getroffen (kunnen) worden. Daarnaast spelen een groot aantal factoren een rol: ernst van de besmetting, buren, hoeveelheid afval, huisdieren, vrijstaand gebouw/appartement, omliggende natuur/waterwegen, opslag van voedingsmiddelen, weersomstandigheden, ...

      We proberen al het mogelijke om het ongedierte doeltreffend te bestrijden maar rekenen ook altijd op wat medewerking van de klant bij Verhoek Hygienic. Regelmatig schoonmaken van de ruimten, deuren gesloten houden, textiel wassen, goederen in veilige potten/containers opslaan,... Zodra onze ongediertebestrijder ter plaatse komt en een goed beeld van de situatie heeft, zal hij/zij de gepaste maatregelen kunnen adviseren, een inschatting van de duur van de behandeling meegeven en de juiste methode kunnen toepassen.

      Werken wij in het weekend?

      Ja, omdat ongedierte niet vrijaf neemt in het weekend, kan u ook op ons rekenen op een zaterdag of voor spoed op zondag.

      Al sinds 1860 een trots familiebedrijf!

      Contact Heeft u een vraag?

      We gaan veilig en zorgvuldig met je gegevens om. Meer hierover in onze privacyverklaring »
      Een ogenblik geduld…
      arrows-right facebook instagram linkedin whatsapp