FAQ Veelgestelde vragen

Algemene vragen (4)
Hoe kan ik betalen?

Wij bieden verschillende betaalmogelijkheden aan: 

  • Via een Tikkie (standaard)
  • Op factuur (dit is alleen mogelijk in overleg en wordt niet als standaard beschouwd)
  • Contant (dit heeft echter niet onze voorkeur)
Ik heb een vraag over een factuur.

U kan contact opnemen met de klantenservice of een e-mail sturen naar de administratie, zij komen dan zo snel mogelijk bij u terug.

Tel: 085 - 00 43 681 (gratis)
E-mail: administratie@hygienic.nl

Hoe lang duurt het voordat het product begint te werken?

Direct nadat de producten/middelen zijn aangebracht in en rond uw woning/gebouw. De tijd die de producten nodig hebben om in te werken, kan verschillen. Ratten moeten bijvoorbeeld soms meerdere keren eten van het gif, terwijl de bedwantsenbehandeling met stoom een direct effect heeft. U ontvangt meer informatie over het aantal behandelingen en de werkingsduur van de adviseur of bestrijder.

Hoe kan ik een nieuwe afspraak inplannen?

U kunt contact opnemen met onze klantenservice, zij komen dan zo snel mogelijk bij u terug.

Tel: 085 - 00 43 681 (gratis)
E-mail: klantenservice@hygienic.nl

Alles wat u moet weten voordat wij komen behandelen (4)
Moet ik iets uit de kasten verwijderen of meubels verplaatsen?

Dit is afhankelijk van de soort behandeling:

  • Bij oppervlaktebehandelingen vragen wij u om spullen van huisdieren en/of kinderen weg te halen. 
  • Bij een kakkerlakkenbestrijding, is het handig om kasten te legen en keukentoestellen te verschuiven, zodat onze bestrijder goed bij de moeilijk bereikbare plekken kan komen. 
  • Bij een bedwantsenbehandeling kunnen wij u soms vragen om het bed alvast te demonteren en de besmette spullen bij elkaar te zetten. Het is hierbij wel van cruciaal belang dat er geen voorwerpen of meubels naar een andere kamer worden verplaatst. Bij twijfel laten staan!
  • Bij een houtwormbehandeling kunnen wij u vragen om van tevoren de muur of het besmette oppervlak vrij te maken. 
  • Bij een ratten- of muizenbestrijding hoeft u niets te verplaatsen of te verwijderen. 

Bij iedere behandeling krijgt u ruim voor de afspraak de juiste instructies van ons, zodat u voorbereid bent op de komst van onze ongediertebestrijder. 

Moet ik mijn huis/het gebouw verlaten gedurende de behandeling?

Dit is afhankelijk van het soort behandeling. In sommige gevallen kan aan u worden gevraagd om uw woning/gebouw te verlaten tijdens een behandeling. Dit krijgt u ruim van tevoren te horen. 

Hoe lang duurt een behandeling?

Dit hangt volledig af van het soort ongedierte en de grootte van de te behandelen ruimte(s) of oppervlakte(s). Bij het maken van de afspraak krijgt u een inschatting van de duur van de behandeling. 

Welke delen van mijn woning/gebouw worden behandeld?

Tijdens een bestrijding behandelen wij de noodzakelijke ruimtes en de risicoruimtes. Vaak zijn dit enkel de ruimtes waar er besmetting is vastgesteld. Bij sommige ongediertes, zoals bedwantsen en kakkerlakken, behandelen we meestal ook de aangrenzende ruimtes om verspreiding te voorkomen. 

Wanneer u een contract heeft afgesloten voor een ongediertepreventieplan, dan maken wij voor u een specifiek behandelingsplan.

Na de behandeling (4)
Hoe lang moet ik wachten met schoonmaken?

Wanneer wij een oppervlakte-, spleet- of kierenbehandeling hebben uitgevoerd, is het aan te raden om een week te wachten voordat u met vocht/water gaat schoonmaken. Als u dit eerder doet, kan dit zorgen voor een verminderde werking van het product. Stofzuigen kan wel. Na de behandeling krijgt u de juiste instructies van onze ongediertebestrijder. 

Hoe vaak moet ik de behandeling laten uitvoeren?

Dit is afhankelijk van het soort ongedierte en de grootte van de besmetting/overlast. Het is in bepaalde gevallen, zoals mieren, mogelijk dat er ieder jaar een behandeling nodig is. Wij bieden daarvoor seizoenscontracten aan. 

Als u grote overlast heeft van insecten, vlooien of knaagdieren, kunnen meerdere behandeling nodig zijn. Monitoring en opvolging is hierbij namelijk noodzakelijk om volledig van de besmetting af te komen. 

Omdat iedere situatie en omgeving verschillend is, adviseren wij u graag. U kunt contact opnemen met onze klantenservice via:

Tel: 085 - 00 43 681 (gratis)
E-mail: klantenservice@hygienic.nl

Wat gebeurt er als het regent kort na de behandeling?

Wij proberen onze behandelingen zoveel mogelijk af te stemmen op de weersituatie. Mocht het licht regenen, dan kan dat normaal gesproken geen kwaad voor de werking van het product. Extreem warm of koud weer of hevige regenbuien kunnen daarentegen wel de werking van het product verminderen. 

Hoe kan ik betalen?

Wij bieden verschillende betaalmogelijkheden aan:

  • Via een Tikkie (standaard)
  • Op factuur (dit is alleen mogelijk in overleg en wordt niet als standaard beschouwd)
  • Contant (dit heeft echter niet onze voorkeur)
      Onze diensten, producten en werkwijze (8)
      Hoe kan ik een nieuwe afspraak inplannen?

      U kunt contact opnemen met onze klantenservice, zij komen dan zo snel mogelijk bij u terug.

      Tel: 085 - 00 43 681 (gratis)
      E-mail: klantenservice@hygienic.nl

      Zijn de producten veilig voor mijn (ongeboren) baby of kinderen?

      Wij proberen zoveel mogelijk gifvrij te werken en preventie voorop te stellen. Bij Verhoek Hygienic staat de veiligheid van onze klanten (en hun kinderen en huisdieren) voorop. Wij investeren daarom in het ontwikkelen van milieuvriendelijke en gifvrije bestrijdingstechnieken. Wanneer wij wel met gif werken, wordt dit veilig toegepast door ervaren en geschoolde ongediertebestrijders en geven wij achteraf advies voor de correcte nazorg. 

      Wij raden wel aan om (ongeboren) baby's en kinderen zo min mogelijk bloot te stellen aan biociden/pesticiden. Er bestaan namelijk geen 100% veilige chemicaliën. Wanneer het product wordt aangebracht of net is aangebracht, is het risico het grootst. Daarbij werken wij altijd zo veilig mogelijk. Onze producten gebruiken wij namelijk niet alleen in huis, maar o.a. ook in scholen, kinderdagverblijven en horecazaken. 

      Zijn de producten veilig voor mijn huisdieren?

      We raden aan om de blootstelling aan biociden of pesticiden zo veel mogelijk te beperken voor uw huisdieren. We werken zo vaak mogelijk met milieuvriendelijke en gifvrije producten om het risico te beperken. Onze producten worden op een veilige manier ingezet bv. in een speciaal ontworpen val die enkel geopend kan worden met Verhoek Hygienic materiaal.

      Houd het dier weg van de te behandelen plaats zodat het product goed kan inwerken (bv. bij een vlooienbehandeling) en neem dekens, slaapkussens, hokken en drink- en eetbakken weg uit de behandelen ruimte, zo beperkt u de blootstelling. Opgepast dat u andere ruimtes tijdens dit proces ook niet besmet bv. met mijten of vlooien. U kan alles terugplaatsen als de behandeling is afgerond en het product ingewerkt is (+-1 à 2 dagen).

      Grote volières of vogelkooien die u niet kan verplaatsen, dekt u af met een zeil of dergelijke. Zijn er vissen aanwezig, dan verplaatst u het aquarium of dekt u de vijver/het grote aquarium af op een veilige manier (dekzeil, huishoudfolie, deksel, etc.) zodat het product niet in het water komt. Schakel de filter uit.

      Reptielen zijn gevoelig voor pesticides (pyrethrines) die vaak gebruikt worden om ongedierte te bestrijden. Breng het reptiel bij voorkeur naar een andere plaats of dek het terrarium veilig af.

      Kunnen we ongedierte bestrijden zonder chemicaliën?

      Verhoek Hygienic investeert in milieuvriendelijke en gifvrije bestrijdingsmiddelen. Helaas kunnen wij op dit moment nog niet voor alle ongediertesoorten een 100% effectieve en gifvrije behandeling aanbieden. Bepaalde ongediertesoorten kweken namelijk snel resistentie tegen producten en technieken. Wilt u weten wat de opties zijn? Neem dan contact op met onze klantenservice:

      Tel:085 - 00 43 681 (gratis)
      E-mail: klantenservice@hygienic.nl

      Zijn onze producten milieuvriendelijk?

      Een groot aantal van de gels, sprays of ander materiaal dat de pest control industrie tegenwoordig aanbiedt, wordt grondig onderzocht en geproduceerd met het oog op de gezondheid en veiligheid van mens, dier en milieu. Dit geldt ook voor de Verhoek Hygienic visie, wij focussen op preventie volgens het IPM-principe om zo ongedierte te voorkomen. Daarnaast ontwikkelen en testen we voortdurend een nieuwe generatie producten: ecologische of biologisch afbreekbare producten, digitale monitoringtools en gifvrije vallen die de omgeving 24/7 beschermen. We leggen de lat hoog wat betreft onze producten maar dit geldt ook voor het toepassen van onze methodes.

      Vraag de sales of bestrijder of ecologische producten mogelijk zijn voor het type behandeling dat u nodig heeft.

      Beschadigen onze producten uw meubels?

      Onze producten, indien correct toegepast, beschadigen noch uw huis, noch uw meubels. Als het moet toegepast worden op bv. tapijt, kunnen we altijd eerst een klein stukje tapijt testen vooraleer we de volledige behandeling uitvoeren. We raden wel aan de oppervlakten/voorwerpen te bedekken die niet moeten behandeld worden, zo beperken we verder het risico. Als er toch beschadiging is, kan u steeds contact opnemen met onze klantenservice voor verdere stappen.

      Tel: 085 - 00 43 681 (gratis)
      Mail: klantenservice@hygienic.nl

      Zal het ongedierte verdwijnen na de eerste behandeling?

      Kort samengevat: in sommige gevallen wel, in andere gevallen niet. Alles hangt af van de omgeving en situatie waarin we terechtkomen. Alsook de preventiemaatregelen die getroffen (kunnen) worden. Daarnaast spelen een groot aantal factoren een rol: ernst van de besmetting, buren, hoeveelheid afval, huisdieren, vrijstaand gebouw/appartement, omliggende natuur/waterwegen, opslag van voedingsmiddelen, weersomstandigheden, ...

      We proberen al het mogelijke om het ongedierte doeltreffend te bestrijden maar rekenen ook altijd op wat medewerking van de klant bij Verhoek Hygienic. Regelmatig schoonmaken van de ruimten, deuren gesloten houden, textiel wassen, goederen in veilige potten/containers opslaan,... Zodra onze ongediertebestrijder ter plaatse komt en een goed beeld van de situatie heeft, zal hij/zij de gepaste maatregelen kunnen adviseren, een inschatting van de duur van de behandeling meegeven en de juiste methode kunnen toepassen.

      Werken wij in het weekend?

      Ja, omdat ongedierte niet vrijaf neemt in het weekend, kan u ook op ons rekenen op een zaterdag of voor spoed op zondag.

      Al sinds 1860 een trots familiebedrijf!

      Contact Heeft u een vraag?

      We gaan veilig en zorgvuldig met je gegevens om. Meer hierover in onze privacyverklaring »
      Een ogenblik geduld…
      arrows-right facebook instagram linkedin whatsapp